Henrik Ibsen

Heda Gablerová

„Vy totiž nejste šťastná, v tom je ten problém.“

realizační tým:

inscenační úprava, režie – Adam Doležal
inscenační úprava, dramaturgie – Jan Šotkovský
hudba – MIDI LIDI
scénografie a kostýmy – Petra Vencelidesová j.h.
lightdesign – Bob Racek

osoby a obsazení:

Jørgen Tesman – Vojtěch Blahuta
Heda Tesmanová – Kateřina Veselá
Juliana Tesmanová – Irena Konvalinová
Tea Elvstedová – Kamila Zetelová
JUDr. Brack – Jiří Š. Hájek
Eilert Løvborg – Zetel

Premiéra 21. května 2011 v BURANTEATRu na Stadionu.

Představení trvá 100 minut. Nemá přestávku.


Příběh o jednom notebooku a dvou pistolích.

Příběh jedné báječné party, které měl patřit svět a patří jí hypotéky.

Příběh ženy, která nechce být manželkou, milenkou ani matkou – a tudíž ji nikdo nepotřebuje.

Příběh několika nepravých lásek.

Příběh o touze po tom, aby se v tomhle spokojeném světě KONEČNĚ NĚCO STALO.

 

Je tady ticho, klid

Je tady pokoj, byt

Můžu tě nerušit

Je tady ticho, klid

Můžeš to využít

Můžeš si ten svůj shit vyřešit

(MIDI LIDI)

 

Poděkování Františku Fröhlichovi a Aloisi Hajdovi za cenné připomínky a skupině MIDI LIDI za laskavé poskytnutí svých písní.

Slovo dramaturga na Rozhovor Jana Šotkovského s Janem Šotkovským o Hedě Gablerové – část prvá a Rozhovor Jana Šotkovského s Janem Šotkovským o Hedě Gablerové – část druhá

 

 

Úryvky z kritik

Devizou inscenace je kromě výborné dramaturgické úpravy také vyrovnanost hereckých výkonů. Všechny si užíváte a dohromady je to sehraný koncert. (…) Kdybych byla na FB, napíšu jim na zeď: „Je to fakt dobrý. Buran forever!“

Karolína Stehlíková, iLiteratura

 

Jak moderně uchopit stokrát omílanou klasiku, poutavě ji představit dnešnímu divákovi a přitom jí neubrat nic důležitého předvedl už podruhé v sezoně soubor brněnského Buranteatru. Po Misantropovi od Molièra tentokrát převyprávěl současným jevištním jazykem Ibsenovo drama Heda Gablerová. (…) Soubor Buranteatru chtěl prostřednictvím sto dvacet let starého příběhu o Hedě Gablerové vystihnout i pocity dnešních třicátníků, kteří se právě v tomto věku ocitají na životní křižovatce. Podařilo se jim to díky poutavé inscenaci s gradovaným napětím, jednoduchou funkční výpravou a výbornými hereckými výkony.

Lenka Suchá, Brněnský deník

 

Jde o divadlo programově syrové, neotesané, přímočaré, neuhlazené. Ne však nekultivované, sluší se dodat. (…) Kateřina Dostalová dokázala hlavní postavě vtisknout zvláštní zlověstný neklid, který jen podtrhují její ironické, až jízlivé repliky. (…) Na Stadionu neboli „Stadecu“, kde soubor BURANTEATRu přebývá, jsme byli svědky výborného, spádného představení, soustředěného na samu osudovou dřeň.

Josef Mlejnek, Mladá fronta DNES